Smartlog v3 » Store og små kommunikationsindfald fra UNGE KOMMUNIKATØRER » Kiksede kommentarer
Opret egen blog | Næste blog »

Store og små kommunikationsindfald fra UNGE KOMMUNIKATØRER

En del af Dansk Kommunikationsforening ............................... Her blogger UngKom. Giv din mening med på vejen.

Kiksede kommentarer

11. Aug 2008 15:38, ungkom

Hvorfor skal alting kommenteres? Her tænker jeg ikke på de sure tanter til familiefester, der siger ”hvornår dit og dat” (kæreste, giftemål, børn, flere børn osv.). Jeg tænker på muligheden for at skrive kommentarer til avisartikler på nettet.

Hvor må vi kede os… Det gælder både dem, der vil have kommentarerne eksempelvis min egen slags - journalisterne og dem, som svarer på indlæggene (det er selvfølgelig aldrig mig – nej nej). 

Egentlig er tanken nok idealistisk. Journalisterne vil gerne lave sandfærdige historier og om muligt få nye informationer og ideer til flere artikler om samme emne. Men mon ikke det er sjældent, at de kan bruge det til noget?

Et eksempel:
”Paris i København” - Paris Hilton promoverer en taskeserie i København fra Ritzau 4/8 2008, lagt ud på fyens.dk kl. 19.26, og kort tid efter er der tre kommentarer. En synes bare det er gab, en anden prøver at være sjov og kommenterer journalistens kendskab til geografi, og at det er en sensation på højde med årets sukkerroe på Falster, og den tredje vil hellere ”være” i Paris og se hendes tasker - hø hø.

Og nej, det var ikke prisvindende journalistik, men det gør i hvert fald heller ikke historien bedre, at den får et par kiksede kommentarer efter tryksværten. Så det er ikke idealisme på internettet, men det er til gengæld tidsfordriv, underholdning og måske tiltrængt hovedrysten (tanternes genopståen)…

Giv også mig kommentarer ; - ))

// Kir Klysner, UngKom´er Syddanmark, journalist og snart cand. public´er – men stadig ret blåøjet…

Arkiv

Tags

Arkiv

Relaterede